Hakukoneoptimoinnin tarkoitus on saada sijoituksellesi tuottoa. Sijoituksellesi saadaan tuottoa tuomalla asiakkaita orgaanisesti sivuillesi hakukoneiden kautta. Loppupeleissä se on vain simppeliä matikkaa. Isompi budjetti tarkoittaa enemmän aikaa hakukoneoptimointiin tarkoittaa enemmän kävijöitä sivuillesi on enemmän myyntiä yrityksellesi. Jos voisin antaa sinulle kymmenen kertaa sijoitetun rahasi takaisin vuodessa aloittaisitko hakukoneoptimoinnin tänään vai huomenna?
Hakukoneoptimointi auttaa yritystä saavuttamaan kilpailuetua verkossa ja kasvattamaan liiketoimintaansa pitkällä aikavälillä. Yrityksen verkkosivusto on usein sen tärkein myyntikanava ja hakukoneoptimointi auttaa varmistamaan, että kotisivut on löydettävissä ja houkutteleva potentiaalisille asiakkaille.
Kilpailuetu hakukoneissa
Hakukoneoptimointi voi antaa yrityksellesi kilpailuetua verrattuna muihin saman alan yrityksiin, jotka eivät ole panostaneet hakukoneoptimointiin. Sijoittumalla korkeammalle hakutuloksissa voit houkutella enemmän kävijöitä ja kasvattaa liiketoimintaasi.
Lisää näkyvyyttä ja liikennettä
Hakukoneoptimointi (SEO) auttaa parantamaan verkkosivustosi sijoitusta hakukoneiden hakutuloksissa, mikä lisää näkyvyyttäsi potentiaalisille asiakkaille ja kävijöille. Mitä paremmin sivusi sijoittuu hakutuloksissa, sitä todennäköisemmin kävijät klikkaavat sivustollesi ja lisäävät liikennettäsi.
Säästää markkinointikuluja
Hakukoneoptimointi voi auttaa säästämään markkinointikuluja, sillä se on yleensä halvempaa kuin perinteiset mainosmuodot. Kun verkkosivustosi sijoittuu korkeammalle hakutuloksissa, voit houkutella luonnollista liikennettä ilmaiseksi, mikä voi auttaa vähentämään mainoskuluja.
Pidemmän aikavälin vaikutukset
Hakukoneoptimoinnilla on pidemmän aikavälin vaikutuksia, toisin kuin esimerkiksi maksetulla mainonnalla. Kun sivustosi sijoittuu korkeammalle hakutuloksissa, se voi pysyä siellä pidemmän aikaa, mikä auttaa houkuttelemaan jatkuvaa liikennettä ja lisäämään yrityksesi näkyvyyttä verkossa.
On tärkeää tietää missä mennään tällä hetkellä hakukoneoptimoinnin kanssa ja minne halutaan mennä tulevaisuudessa. Katsotaan yhdessä missä olet tällä hetkellä kotisivujen kanssa ja katsotaan mitä esteitä on tavoitteesi pääsemiseen.
Hakukoneoptimoinnin ensimmäinen vaihe on aina suunnitelman luominen. Jokaisen yrityksen ja toimialan hakukoneoptimointi on vähän erilaista, joten luodaan yksilöllinen suunnitelma juuri sinun yrityksesi tarpeisiin.
Lähes aina hakukoneoptimoinnin suunnitelmassa on kuitenkin ensimmäisenä tutkimusvaihe. Avainsanatutkimus ja kilpailijatutkimus. Tutkitaan avainsanoja mitä kannattaisi tavoitella. Tutkitaan myös missä asioissa kilpailijasi pärjää.
Sitten alkaa tutkimusvaiheessa havaittujen ideoiden implementointi. Hakukoneoptimoinnissa esimerkiksi luodaan lisää sisältöä, rakennetaan linkkejä sivustollesi ja optimoidaan sivustoasi teknisesti. Tietenkin mitataan kaikkea tekemistä, jotta tiedät miten paljon kävijämäärät kasvaa.
Etsin avainsanoja, joilla on korkea hakuilmaisuus ja matala kilpailu. Näin varmistan, että sivustosi sijoittuu korkealle hakutuloksissa, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät näitä avainsanoja.
Mittaan ja optimoin jo valmista sisältöäsi. Hakukoneoptimointi ei ole vain uuden sisällön tuottamista vaan myös vanhan optimointia eli parantamista.
Huolehdin teknisistä tekijöistä, kuten verkkosivuston nopeudesta ja responsiivisuudesta. Nämä tekijät vaikuttavat sivustosi hakukonenäkyvyyteen ja käyttäjäkokemukseen.
Rakennan laadukkaita linkkejä muihin sivustoihin, sillä ne auttavat parantamaan sivustosi arvoa hakukoneissa. Linkkejä rakentamalla Google ajattelee, että sisältösi on tarpeellista jos muutkin sivut haluaa siihen linkittää.
Tässä tarvitsen myös vähän apuasi. Sinä tiedät parhaiten yrityksestäsi ja sinun kilpailijoistasi. Kerro minulle kilpailijoistasi niin tutkin heidän menestystä. Hakukoneoptimoinnissa voitetaan toinen tekemällä enemmän ja paremmin.
Kirjoitan sisältöä, joka vastaa käyttäjien tarpeita ja sisältää tärkeitä avainsanoja. Sisältöä kirjoitetaan esimerkiksi blogeihin ja ländäreihin. Ländärit on sivuja mitkä löytyvät vain hakukoneista juuri oikeilla avainsanoilla.
Hakukoneoptimointi on työtä mitä pitää tehdä jatkuvasti. Jos haluat näkyä Googlen etusivulla et voi ottaa välipäiviä. Onneksi voit ulkoistaa tehtävän minulle.
Molemmat paketit sisältää samoja asioita, joten valitse paketti mikä sopii yrityksesi budjettiin. Teen yksilöllisen strategian juuri sinun budjetille. Jos et tiedä kumman valita ota yhteyttä niin selvitetään asia yhdessä.
Peruspaketti sopii kaikenkokoisille yrityksille, jotka haluavat kasvattaa näkyvyyttä hakukoneessa. Yksilöllinen SEO strategia juuri teidän 1000€/kk budjetille.
Verkkosivu auditointi
Yksilöllinen SEO strategia
Avainsanatutkimus
Kilpailijatutkimus
on-page SEO
off-page SEO
Linkkien rakentaminen
Kuukausittainen raportti
Superpaketti sopii niille, jotka haluaa mennä vielä sen extra metrin hakukonenäkyvyydessä. Yksilöllinen SEO strategia juuri teidän 2500€/kk budjetille.
Verkkosivu auditointi
Yksilöllinen SEO strategia
Avainsanatutkimus
Kilpailijatutkimus
on-page SEO
off-page SEO
Linkkien rakentaminen
Kuukausittainen raportti
Hakukoneoptimointi lyhennettynä "SEO" tarkoittaa verkkosivun parantamista ja muokkaamista niin, että löydyt paremmin Google haussa. Tämä tarkoittaa siis sitä, että sivustosi saa orgaanista näkyvyyttä hakusanoilla joita asiakkaasi muutenkin jo hakisi. Hakukoneoptimointi strategioita on useita esimerkiksi kotisivujen sisällön kehittäminen ja sivusto linkkien kerääminen. Strategia tehdään yrityksen kilpailun perusteella, jotta saadaan paras mahdollinen tulos.
Hakukoneoptimointi maksaa keskimäärin 1000€-10 000€ kuukaudessa. Hinta riippuu siitä miten paljon työtä sivusi tarvitsee. Jos olet joskus hankkinut hakukoneoptimointia ja et ole saanut haluttua tulosta voi olla hyvin mahdollista, että et ole arvioinut kunnolla työmäärää, joka tarvitaan hyvän tuloksen saamiseen.
Minulla on 2 pakettia joista toinen maksaa 1000€ kuukaudessa ja toinen 2500€ kuukaudessa. Näillä aloitushinnoilla olen varma, että voin antaa tulosta yritykselle. Jos haluat hakukoneoptimointia pienemmällä hinnalla en ole oikea tyyppi sinulle.
Tähän kysymykseen vastaaminen riippuu suuresti siitä, missä olet tällä hetkellä, mitä hakukoneoptimointia on tehty aiemmin ja millainen on kilpailutilanteesi.
Yleisenä nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että upouusi verkkosivusto tarvitsee yli 6 kuukautta saadakseen hyvän sijoituksen ensimmäiselle sivulle kilpailukykyisillä avainsanoilla.
Tuona aikana liidit ja liikenne lisääntyvät vähitellen ja säännöllisesti, mutta suurimmat voitot tulevat, kun pääset ensimmäisen sivun yläosaan.
Todennäköisesti enemmän kun voisit kuvitellakaan. Tietysti se riippuu hyvin paljon siitä miten paljon yhden asiakkaan arvo on yrityksellesi ja miten iso alasi on.
Keskimäärin Google hakutuloksen #1 saa 34% kaikista orgaanisesta liikenteestä. Kuvitellaan, että sinulla on yritys joka myy aurinkopaneeleja. Google haku "aurinkopaneeli" saa suomessa noin 40 000 hakua kuukaudessa. Jos olet haun #1 saat siitä noin 34% se tarkoittaa 13 600 kävijää kuukaudessa yhdestä avainsanasta. Kuvitellaan, että sivusi konversio on vain 1% se tarkoittaisi 136 todella hyvää liidiä. Myyjäsi on hyviä ja saa myytyä loppuun keskimäärin 25% liideistä ja yhden asiakkaan arvo on noin 7000€ tämä tarkoittaisi sitä, että 1 avainsana tuottaisi kuukaudessa yritykselle 238 000€. Jos maksat yritykselle 10 000€ kuukaudessa hakukoneoptimoinnista se tarkoittaisi 23,8x ROI.
Hakukoneoptimointi on niin kuin salilla käyminen jos käyt vuoden säännöllisesti salilla saatat olla ihan hyvässä kunnossa. Jos vuoden jälkeen lopetat kokonaan olet ihan hyvässä kunnossa vielä muutamia kuukausia, mutta useamman kuukauden jälkeen kuntosi heikkenee.
Sama pätee hakukoneoptimointiin. Vuoden jälkeen saatat olla hyvässä tilanteessa alallasi ja sivusi saa näkyvyyttä. Jos lopetat saat samankaltaisia tuloksia vielä muutamia kuukausia, mutta jossain vaiheessa kilpailijasi joka tekee hakukoneoptimointia ohittaa sinut sijoituksissa. Silloin ei auta muu kuin aloittaa hakukoneoptimointi uudelleen.
Lähtökohtaisesti kukaan ei voi luvata sinulle Googlen #1 paikkaa. Jos joku lupaa niin en luottaisi häneen. Loppujen lopuksi Google tekee sen päätöksen kuka on #1 ja kuka ei. Minkä minä lupaan on, että saan sinulle lisää orgaanisia kävijöitä ja liidejä ja teen kaikkeni, että sivusi tulisi olemaan Googlen haun #1.
Et. Uskon siihen, että minun ei tarvitse lukita teitä pitkiin sopimuksiin. Tuottamalla hyvää tulosta ja realistisia tavoitteita kuukausi kuukaudelta olen varma, että et halua lopettaa sopimusta. Sopimuksen lopettamisen mahdollisuus sinulla kuitenkin aina on.
Teen töitä parhaani mukaan, jotta yrityksesi pääsisi Google haun #1, mutta kukaan ei sitä voi luvata sinulle. On kuitenkin parempi keskittyä sijoittamaan yrityksesi oikeille avainsanoille kuin vain jahdata #1 paikkaa. Jos #1 paikka on mahdollinen oikealla avainsanalla annan kaikkeni, että saat paikan.
Ota yhteyttä minuun alla olevan lomakkeen kautta tai suoraan sähköpostilla niin ryhdytään hommiin. Vastaan sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.