Moni saattaa ajatella, että vastaus kysymykseen on helppo, "No tottakai asiakkaita halutaan lisää". Jos ravintolan verkkosivujen on tarkoitus tuoda lisää asiakkaita ravintolalle niin miksi niihin ei panosteta? Jos verkkosivuilla halutaan saavuttaa jokin tietty asia, täytyy jokaista päätöstä ajatella sen kannalta. Esimerkiksi jos halutaan ravintolalle lisää asiakkaita nettisivujen kautta miten se onnistuu? Luottamusta täytyy kasvattaa, sivustojen täytyy antaa tarpeeksi informaatiota, pöydän varaaminen pitää tehdä helpoksi, sivustojen pitää kuvastaa ravintolaa - arvoja ja ruokia. Kuitenkin mielestäni tärkein asia ravintolan verkkosivuilla on se, että kävijälle luodaan mielikuvaa ravintolakokemuksesta. Parhaiten tällaisen mielikuvan saa kävijälle aikaan käyttämällä näyttäviä ja hyvä laatuisia kuvia esimerkiksi ravintolasta ja ruuista.
Kuten sanoin mielestäni tärkein asia on luoda mielikuva ravintolakokemuksesta. Mielikuva voidaan luoda rakentamalla tarina verkkosivulle. Kyseisessä konseptissa loin tarinan käyttämällä kuvia hyväkseni. Tarina alkaa kuvalla ravintolan ulkopuolelta. Heti luodaan kävijälle mielikuva siitä, kun saavutaan ravintolalle.
Tarina sivustolla jatkuu pöytään, josta kuva kertoo enemmän mitä pystyisi kirjoittamaan. Tämä on myös oiva paikka kertoa, jotain lyhyesti ravintolasta.
Tietysti sen jälkeen kun istutaan pöytään tilataan ja ruvetaan herkuttelemaan. Mikä kasvattaakaan paremmin ruokahalua, kuin ruokakuvat.
Heti ensikättelyssä luotiin kävijälle tarina koko ravintolakokemuksesta. Ravintolaan tulosta ruokien syöntiin asti. Tietysti, jos ravintolassasi on jokin muu syy miksi tulla on se hyvä lisätä tarinaan. Tarinan jälkeen sivustolla tehdään helpoksi menun katselu ja pöydän varaaminen. Jos kävijä haluaa syventyä vielä ravintolaan sivuston lopussa vielä uusimmat uutiset ravintolan tapahtumista. Kävisitkö sinä tässä ravintolassa syömässä verkkosivujen perusteella?
Jos haluat katsoa esimerkkisivua klikkaa: Deli Divine